Sistem de control cu două microprocesoare (tip SATREC-CGT+CVT)
Sistemul de control distribuit format din micro-controllerele SATREC-CGT (Controler General Tracţiune) şi SATREC-CVT (Controler Variator de Tensiune), este un sistem de comandă flexibil pentru echipamentele de tracţiune electrică destinate tramvaielor şi metroului uşor. Sistemul este constituit din două sau trei sertare de 10" tip dublu Eurocard, fiecare sertar putând avea câte 6 plăci, conectate prin intermediul unei plăci de bază. Comunicaţia serială între module este de tip RS485. Modulul CGT este amplasat în zona cabinei tramvaiului, iar modulele CVT sunt incluse în fiecare variator de tensiune continuă.
 
specificaţii tehnice
  Tensiune alimentare: 24Vdc (-30%...+25%)
  Tensiuni ieşire: ±15Vdc, +5Vdc, +24Vdc (filtrată)
  Curent mediu absorbit: 2A
  Curent maxim absorbit: 5A
  Temperatura de lucru: -25°C..+70°C
  Grad de protecţie IP20
 
funcţii de bază
  control - citirea stărilor echipamentelor şi trimiterea de comenzi către acestea
  comunicaţie - internă (între plăci) şi externă, între module (RS485) şi cu un PC (RS232/RS485)
  diagnoză - colectarea şi memorarea datelor importante despre starea sistemului
  contorizare - energie consumată şi recuperată, distanţă parcursă
   
CGT
CVT
- regulator digital de viteză şi acceleraţie   - regulator digital de curent prin 1 sau 2 motoare
- contorizare energie consumată/recuperată   - control frână electrică recuperativă şi reostatică
    - control digital în curent al tracţiunii electrice
 
caracteristici
  Microprocesor tip Philips 80C552, 8 biţi
  Porturi de comunicaţie RS232/RS485
  Memorie de evenimente nevolatilă (timp de menţinere: 10 ani)
  Memorie kilometrică nevolatilă (ultimii 1000 km parcurşi)
  Funcţie tip "Black-Box" cu monitorizarea a 12 parametri
  Ceas în timp real
   
CGT
CVT
- 2 x 16 intrări / 16 ieşiri digitale   - 8 intrări / 8 ieşiri digitale
- 3 canale de măsură viteză   - protecţii la supracurent şi supratensiune
- display afişare coduri de eroare şi stări   - comandă de puls prin fibră optică
- puls de sincronizare pentru VTCI   - sincronizare externă/internă a pulsului VTC
- funcţionare cu 1 sau 2 unităţi CVT    
 
domeniul de aplicare
  tramvai cu 2 motoare controlate în paralel de un VTC
  tramvai cu 2 motoare controlate independent de un VTC
  tramvai cu 4 motoare conectate câte 2 în serie cu un VTC
  tramvai cu 4 motoare conectate câte 2 în serie cu două VTC
  metrou uşor cu magistrală de comunicare la nivel tren
 
dimensiuni
  L x l x h = 256 x 240 x 265 mm
  masa = 5 ± 0,5 kg
 
< înapoi